Remp-It

Let’s consider this as an open letter to Mr. Farid Kamil. I mean, if you happen to stumble into the blog la, Sir. šŸ˜€

I had the pleasure of watching your infamous movie last night, Remp-It. It’s been awhile since I felt a tug/‘sesuatu’/’keinginan’ to watch a Malay movie. No, no. Bukan pasal saya adalah seorang Melayu yang lupa daratan. Bukan kerana saya seorang Melayu yang suke nak bangge-bangge ngan Bahasa Inggeris (tak caya, refer here). But let’s face it, it was aeons ago that a Malay movie was produced which wasn’t based on the 4-letter word: LOVE. Tapi Inchek Farid Kamil pun ada selit gak adegan-adegan sandiwara semasa dalam Remp-It, which is welcomed as a distraction, and kudos to you šŸ˜€

Dengan penuh jujur saya mengaku di sini, saya bukan seorang mat rempit, eh, minah rempit. This is due to the shameful fact that I do not know how to drive. Not a car, nor a motorcycle. But thanks to my 3 elder brothers, ada gak laa tempias asap-asap moto and kete ke muka saya.

Antara-antara glitches yang saya tak berapa puas hati:

1. Encik Madi seorang despatch. To our common knowledge, abang2 despatch memang pakar bab2 jalan kat KL. Maksud saya, diorang siang malam tawaf area tu nak despatch barang. So isn’t it kinda funny that Madi ‘took a wrong turn’ and entered a dead end during the chase?

2. Encik Madi juga seorang self-proclaimed Mat Rempit. When he took off with Sparx’s bike and was being chased by at least 3 other motorbikes, other Mat Rempits would have run directly into their ‘port’, as to ‘mintak back-up’ puak-puak dia. Tapi asal lak lepas dia cilok moto tuh, dia macam tak tau mana nak pi?

3. Saya respek Encik Madi punya decision nak beli moto cash. At least takde aa banyak kisah orang kene pukul and moto kene tarik. Alhamdulillah.

4. Saya berasa kasihan dengan nasib Encik Madi, seorang Mat Rempit yang kesunyian. Apa jadi dengan kaum dia? Adakan dia tak berkaum?

5. Mengapakah jockey race itu, yang wataknya dibawa oleh Encik Cat, err, tak ingat nama, tu tak bertanggungjawab atas racer2 beliau? Bukan patut ada puak (lagi skali…) akan follow dari belakang setiap kali racing, to make sure there would be no foul play?

6. Dan lagi satu, tak ke loser TZM nak cari gaduh ngan 125? Okay, kita bagi ayat lagi lawa laa. Let me rephrase. I think, any TZM owner yang memang ada pride takkan buat mende2 mcm gi celen 125. Selalunye, each clan respects each other and respective territories. Jarang berlaku puak yang terlebih poyo macam Encik Sparx nih. I mean, it just doesn’t happen. Kot. Ye ke? Ape-apehal pun, mintak mahap ye kalau anda terasa nak menyepuk saya…

7. Saya amat bertepuk tangan katĀ Encik (err, I applaude you) atas semangat Encik menyelitkan nilai-nilai murniĀ dan semangatĀ kebangsaan dalam adegan anne yang berbahasa tamil di depan Dataran Merdeka. Waktu saya pergi nonton smlm, berduyun2 Mat Rempit Tamil pergi tengok.Ā Semua tangkap respek dengan Encik waktu adeganĀ itu disiarkan.Ā Bravo ye, Encik.

8.Ā Kenape Encik Madi takĀ balun orang jahatĀ (sekali lagi aku tak ingat nama) pakai crutch? Kenapa perlu sakitkan tangan?

Sekian sahaja ulasan filem dari aku šŸ˜€ Bangga sey aku tak tertido langsung tgk citer tu semalam. Overall, I give itĀ an 8 outta 10.Ā With a few more homework done, maybe Encik Farid buleh celen pungutan Tokyo Drift kat Mesia. Insya Allah. More good films in the future eh? Oh yes, congratulations to Ahmad Idham too.

Okeh. Sok kita tengok citer Hindi plak teman Yati. Adakah patut aku bwk bantal?

6 thoughts on “Remp-It

  1. sanatta says:

    Farid Kamil dlm Remp-It to seksi giler!Terpancut jugak bila tengok dia beromen dlm filem tu.Sorry ye,nak ulang tayang..buat onani…

  2. choooppp, cik sanatta. saya konpius dgn seksualiti anda. farid kamil seksi giler? tapi anda terpancut? saya amat positif yg maen keje pancut2 nih laki je…

    hmm.

    maaf tapi anda nak buat onani ke, pendidikan jasmani ke, sile tak yah citer di sini ye. sape pun tak hingin tau anda dok menoceng di sana.

    sekian, terima kasih.

Leave a Reply

